BLOG YAZILARI

Taşınmaz Simsarlığı Sözleşmesinden Caymanın Sonuçları - Yer Gösterme Tutanağının Hukuki Statüsü ve Taraflara Yüklediği Sorumluluklar HUKUKİ STATÜSÜ VE TARAFLARA YÜKLEDİĞİ SORUMLULUKLAR

Simsar, sözleşme yapmak isteyen iki tarafın buluşturulmasına aracılık yaparak sözleşmenin kurulması aşaması için gerekli ortamı sağlayan kişidir. Simsarlık sözleşmesi Türk Borçlar Kanunu’nun 520. maddesi(1) ve devamında düzenlenmektedir. Kural olarak simsarlık sözleşmesinde vekalete ilişkin hükümler uygulanır ancak Kanun bazı tür simsarlık sözleşmelerine uygulanmak üzere bazı özel hükümler öngörmüştür. Bunlardan biri de taşınmaz simsarlığı sözleşmesidir. Taşınmaz simsarlığı, “bir taşınmazın üzerinde ayni veya şahsi bir hakkın kurulması amacıyla iş sahibi ve üçüncü kişi arasındaki aracılık faaliyetinin gerçekleştirilmesi”(2) olarak tanımlanabilir. Taşınmaz simsarlığı sözleşmesi yazılı olarak yapılmalıdır, bu bir ispat değil geçerlilik şartıdır. Bu çalışmada taşınmaz simsarlığı sözleşmesinden caymanın sonuçları ve yer gösterme tutanağının hukuki statüsü ile taraflara yüklediği sorumluluklar üzerinde durulacaktır. Anahtar Kelimeler: Taşınmaz simsarlığı, taşınmaz simsarlığı sözleşmesi, yer gösterme belgesi

TAM KAPANMA GENELGESİNE YENİ BİR EK GENELGE GELDİ

29 Nisan tarihli daha önceki Genelge ile yeni oluşturulan çalışma izni görev belgesi formunun işveren ve çalışan tarafından manuel düzenlenerek imza altına alınarak kullanılabilmesine ilişkin süre iki gün daha uzatılarak 7 Mayıs 2021 Cuma günü saat 24.00’e kadar kullanılmasına imkan tanınmıştır.

Sindirella'nın yaşadığı mağduriyetler, maruz kaldığı kötü muamele, Aksay Hukuk stajyerleri tarafından tüm hukuki hakları ile yeniden ele alındı ve müvekkil olarak hukuki yollar önerildi. Yine diğer masal kahramanlarının hakları da ayrı ayrı muhtemel hukuki yollar boyutuyla incelendi. Belki tarihi değiştiremeyiz ama mağduriyetleri için hukuki yollar önerebiliriz.

4857 SAYILI İŞ KANUNU 7. MADDESİNDE YER ALAN GEÇİCİ İŞ İLİŞKİSİNİN SON DEĞİŞİKLİK İLE DEĞERLENDİRİLMESİ.

Geçici iş ilişkisi 6.5.2016 tarihli ve 6715 sayılı İş Kanunu ile Türkiye İş Kurumu Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunla yeniden düzenlenmiş olan İş Kanununun 7. maddesinde; mesleki amaçlı iş ilişkisi ise ayrıca Türkiye İş Kurumu Kanununda ve 11.10.2016 tarihinde Resmi Gazetede (RG) yayımlanan Özel İstihdam Büroları Yönetmeliğinde yer almaktadır. Yapılan değişiklik ve bunun iş hayatına yansımasını anlatmaya çalıştığımız makalemizi ilginize sunarız.

İZMİR BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARININ YORUMLANMASI

İşverenin geçerli bir fesih yapabilmesi için İş Kanununun gerekçesinde örnek olarak belirtilen koşulların gerçekleşmesi de yeterli değildir. Eğer işveren söz konusu feshi önleyebilecek daha hafif önlemlere başvurabilecekken yine de iş sözleşmesini feshetmişse bu feshin geçerliliğinden söz edilemez. Ancak alternatif önlemler alınsa da iş ilişkisini sürdürmenin mümkün olmaması halinde son çare olarak feshe başvurabilir.

Operasyonel sebeplerle uçuş iptalleri, tüketicinin hakları!

Havayolu Şirketleri bazen operasyonel sebeplerle tek taraflı uçuş ve tarife iptalleri yapmaktadırlar. Peki ya uçmak zorunda olan insanların hakları ne olacak. Onları bekleyen yakınları, planlanan tatil programları, iş görüşmeleri, düğünler? İşte bu sorulara cevaplar.